FAQ – Veelgestelde vragen aan PerfecteKat.nl kattentrimster
FAQ? Dat betekent frequent Asked Qestions. Oftewel: veel gestelde vragen. Speciaal voor jou heb ik de vragen die ik het meest krijg, op een rijtje gezet!
Hoewel ik zoveel mogelijk informatie probeer te verstrekken over mijn werkzaamheden als fulltime kattentrimster. Snap ik dat er soms nog vragen zijn. Hieronder vind je de vragen die ik het vaakst te horen krijg en de antwoorden daarop!
FAQ 1: Hoe maak ik het beste een afspraak voor een trimbehandeling?
Ik ben telefonisch slecht bereikbaar. Het snelste kun je een afspraak maken via Whatsapp naar: 0651691752 of een email naar: info@perfectekat.nl
FAQ 2: Welke informatie heb ik nodig van de kat die getrimd dient te worden?
Het liefste ontvang ik zoveel mogelijk informatie over de kat. Zoals: Leeftijd, naam, gezondheid, waarom je een afspraak wilt maken en welke locatie jouw voorkeur heeft. Ik doe geen huisbezoeken.
FAQ 3: Hoe snel kan ik een afspraak met je inplannen?
Ik probeer je uiteraard zo snel mogelijk te helpen, als mijn agenda dat toelaat. Vooral ernstig vervilte katten hoop ik vlot van dienst te kunnen zijn.
FAQ 4: Ik wil graag een leeuwenmodel laten scheren, want dat staat zo leuk!
Hier heb ik een uitgebreide blog over geschreven. Ik werk volgens de vachtbesparende trimmethode. Wat betekent dat ik zoveel mogelijk vacht probeer te sparen en klittende/vervilte delen uitkam of wegscheer. Een leeuwenmodel voor de gein doe ik dus niet. Want de vacht van een kat heeft een functie en een kat mét vacht is een gelukkige kat. Soms kort het voor dat ik wél kies voor preventief scheren. Lees hier wanneer.
FAQ 5: Hoe gaat en trimbehandeling in zijn werk?
In deze blog kun je alle informatie vinden over een trimbehandeling. Kort samengevat: Eerst laat ik de kat wennen aan mijn aanwezigheid, dan wordt de kat rustig op tafel gezet, zal ik indien mogelijk de nagels knippen en daarna volgt de trimbehandeling. Na en tijdens een trimbehandeling krijg je veel tips en tricks met hoe je de vacht zelf thuis kunt verzorgen. Daarna krijg je een uitgebreide folder mee met alle tips, zodat je de vacht kunt bijhouden. Bijvoorbeeld met hoe je een dagelijkse vachtcontrole uitvoert.
FAQ 6: Ontwol/pluk je ook katten?
NEE! Ik ben er heilig van overtuigd dat plukken en ontwollen van katten, een achterhaalde trimmethode is. Lees vooral deze uitgebreide blog waarom ik dit niet doe. Plukken en ontwollen is absoluut onnodig en kat onvriendelijk. Het beschadigd de tere huid en vacht. Ik maak tevens geen gebruik van dwangmiddelen.
FAQ 7: Hoelang duurt een trimbehandeling gemiddeld?
Het liefst heb ik een kat zo kort mogelijk op de trimtafel. Des te korter, des te minder stress! Gemiddeld duurt een trimbehandeling 30 minuten tot 45 minuten. Echter plan ik altijd voldoende tijd in om de kat in alle rust te behandelen. Dus er zal nooit tijdnood of haast bij zijn. Ik geloof erin dat de meeste katten met rust, geduld en liefde, prima thuis zijn te trimmen.
FAQ 8: Kan ik altijd de trimbehandeling kosteloos annuleren/verzetten?
Je kan tot 24 uur voorafgaand aan de trimbehandeling, deze kosteloos annuleren. Daarna moet ik helaas de gehele trimbehandeling in rekening brengen. Ik kan op zo korte termijn waarschijnlijk geen ander katje meer inplannen. Maar ik heb wel tijd voor jouw kat ingepland. Vandaar dat ik dan de kosten in rekening breng.
FAQ 9: Mijn kat heeft maar 1 knoopje in de vacht, wat reken je daarvoor? Krijg ik dan korting?
Ik bied heel bewust geen “halve” trimbehandelingen aan. Want ik lever geen “half” werk. Ervaring leert dat het vaak niet bij één klitje blijft en ik kijk altijd de gehele vacht na op vachtproblemen zoals klitten en vilt. Daarnaast krijg je dezelfde waardevolle informatie met hoe je de vacht na mijn bezoek in goede conditie kan houden. Tevens plan ik evenveel tijd in. Want je weet nooit of de kat zal meewerken met de behandeling en of er een eventuele pauze nodig is.
FAQ 10: Mag ik bij de behandeling blijven?
Ik werk zonder eigenaar erbij. Na uitgebreid onderzoek, zijn de resultaten zoveel beter als de eigenaar er niet bij is. Des te meer rust, des te fijner het is voor de kat.
Bekijk vooral deze video waarin ik uitleg waarom ik beter trim zonder eigenaar.
FAQ 11: Wat doe jij aan hygiëne?
Ik werk onder strenge hygiëne. In deze blog kun je daar uitgebreide informatie over vinden. Bij elke nieuwe klant trek ik een schoon jasje aan en mijn apparatuur, kammen en trimtafel wordt grondig schoongemaakt en ontsmet. Ik neem geen katten aan die een besmettelijke ziekte/afwijking hebben, zoals schimmel.
FAQ 12: Op welke locaties ben je allemaal aanwezig?
In Almere-Haven heb ik een prachtige kattentrimsalon aan kerkgracht 7. Voorheen trimde ik ook op andere locaties. Echter heb ik het zo druk gekregen dat ik 5 dagen per week kan vullen in mijn eigen salon.
FAQ 13: Doe je ook huisbezoeken?
Nee ik voer geen huisbezoeken uit.
FAQ 14: Is trimmen onder een narcose ook mogelijk?
Ik trim alleen vanuit mijn salon in Almere-Haven. Onder een roesje trimmen is hierdoor niet mogelijk. Maar stuur mij gerust een appje, want ik stuur je graag door naar collega’s/dierenartsen die je kunnen helpen.
FAQ 15: Trim je ook honden of konijnen?
NEE! Ik trim echt alleen katten. Ik heb de materialen, kunde en kammen niet om andere dieren te trimmen en ben echt alleen gespecialiseerd om katten te behandelen.
FAQ 16: Welke kammen kan ik het beste gebruiken?
Er zijn maar twee kammen/borstels die ik altijd bij alle katten adviseer. Namelijk: de metalen combikam en de slickerborstel! Wil je de vacht van jouw kat optimaal verzorgen? Dan kun je voor een klein prijsje de PerfecteKat.nl verzorgingsset aanschaffen. Dan heb je in één keer de beste kammen in huis.